söndag 3 juli 2016

Nederländerna: Zwolle - mitt hem

Här kommer bilder från det fantastiskt fina hus jag bodde i under år 2006. Huset ligger riktigt i ändan av Stadshagen vid en liten sjö som är rena rama playan på sommaren. Så fint ställe!
Jag skulle mycket hellre åka hit än till Amsterdam. Så ett restips till den som tycker om landsbygden med inslag av stad.

Utsikten från lägenheten





Här är huset. Jag bodde på änden på tredje våningen, om jag minns rätt. Lägenhet nr 11 var det.




Ingången var ut mot en större väg.  Jättefint i hallen. Det liknade mera en korridor i ett hotell än i ett höghus. Det bodde mestadels äldre människor där så det var mycket lugnt.


Nere i aulan. På väggen lade alla i huset upp julkort lagom till jul för att önska de andra grannarna god jul. Jättefina julkort. Det fanns också en julgran och julprydnader. 

  




Utanför ingången till vår lägenhet



Garaget var under vattenytan.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar