onsdag 27 augusti 2014

Sverige: Stockholm - Allsång på Skansen

Om du råkar ha vägarna förbi Stockholm en tisdagskväll i slutet av juni eller juli så passa på att uppleva Allsång på Skansen.

Allsång på Skansen är ett allsångsprogram direktsänt från Sollidensscenen på Skansen i Stockholm. Det har sänts i Sveriges Television nästan varje sommar sedan den 3 augusti 1979 (varje sommar sedan 1990) och sänds en kväll i veckan klockan 21-22, numera under åtta tisdagar efter midsommar. Källa:wikipedia

En av de gånger som jag besökt Allsång på Skansen var den 18 juli 2006. Då uppträdde finska Lordi och det var publikrekord den kvällen.







Mr Lordi skriver autografer


Patrik Isaksson uppträdde också.




Med Suomitröja och Finlands flagga. Det var många Finlands flaggor som vajade den kvällen på Skansen. Strålande vackert väder. Jag blev också intervjuad för någon finsk tidning i Stockholm. Hörde sen aldrig av mannen, ifall han fått artikeln publicerad i tidningen.


Jag filmar med den nya filmkameran som jag inte hade hunnit lära mig helt och hållet. Jag visste inte hur man skulle zooma ut. :D



Patrik Isaksson 




Mina filmsnuttar av då Lordi spelar är för stora att ladda upp här. På you tube finns nu några av mina videon från kvällen.






På you tube  finns även andras uppladdningar från kvällen. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar